Burak Aydemir
Konu Sahibi
- Katılım
- 25 Ekim 2019
- Mesajlar
- 18
❆ Selam ❆
Hemen başlıyalım
Variables Nedir?
Skriptin veri merkezi olarak tanıtabiliriz, oyuncuya ait verileri oraya kaydedebilirsiniz.
Örneğin: 15 Kredi gibi skript ile yapılan bazı şeyleri kaydeder tabi
bunlar listelere ayrılıyor, yani kelime kaydedebilirsiniz bir çok işinize yarayabilir
fakat pekte sağlıklı bi veri deposu değil yinede hadi başliyalım.
Burda /deneme komudu girildiğinde add 1 to {deneme.%player%} = Oyuncuya 1 ekle diyor yani
Peki 2. kez girersek nolur? Oyuncuya 1 ekle tekrarlandı.
Daha önce eklediği veri yerine üstüne bi veri daha ekler bu yüzden verimsizdir
Send diyerek sohbette komudu kullanan oyuncuya kaç örnek olarak coin'i olduğunu gösterir!
=
Peki silme işlemini nasıl yapıcaz yanlış eklediniz örneğin silme yapıcaksınız nasıl mı?
-1 koymanız yeterli olucaktır add -1 to {deneme.%player%} yazarsanız her komudu
kullanışta 1 siler!
Not: veri silip eklemesi gerçekten sunucu yoran bir olaydır o yüzden düzgün ve gerekli yerlerde kullanmanız daha iyi olur benim gibi herşeyde Variables kullanmayın
Haydi arg'ları karıştıralım birazda
Bu şekilde isteğiniz bir sayıyı oyundan ayarlayarak ekleyebilirsiniz, Burayı anlamış olarak sayıyorum kısa bir zaman döngüsüyle göstermek istiyorum!
Şimdi birde normal veri kaydetme vardır sadece 1 veri depolar ve değişken olabilir yani bu yazı veya başka birşey olabilir
yani nasıl anlatsam bilemedim şuan içine sadece 1 şey alır genelde döngülerde veya birşeyin güncellenmesinde kullanılır!
command /deneme [<int>]: | KomutHemen başlıyalım
Variables Nedir?
Skriptin veri merkezi olarak tanıtabiliriz, oyuncuya ait verileri oraya kaydedebilirsiniz.
Örneğin: 15 Kredi gibi skript ile yapılan bazı şeyleri kaydeder tabi
bunlar listelere ayrılıyor, yani kelime kaydedebilirsiniz bir çok işinize yarayabilir
fakat pekte sağlıklı bi veri deposu değil yinede hadi başliyalım.
Burda /deneme komudu girildiğinde add 1 to {deneme.%player%} = Oyuncuya 1 ekle diyor yani
Peki 2. kez girersek nolur? Oyuncuya 1 ekle tekrarlandı.
Daha önce eklediği veri yerine üstüne bi veri daha ekler bu yüzden verimsizdir
Peki silme işlemini nasıl yapıcaz yanlış eklediniz örneğin silme yapıcaksınız nasıl mı?
kullanışta 1 siler!
Not: veri silip eklemesi gerçekten sunucu yoran bir olaydır o yüzden düzgün ve gerekli yerlerde kullanmanız daha iyi olur benim gibi herşeyde Variables kullanmayın
Haydi arg'ları karıştıralım birazda
Bu şekilde isteğiniz bir sayıyı oyundan ayarlayarak ekleyebilirsiniz, Burayı anlamış olarak sayıyorum kısa bir zaman döngüsüyle göstermek istiyorum!
Şimdi birde normal veri kaydetme vardır sadece 1 veri depolar ve değişken olabilir yani bu yazı veya başka birşey olabilir
yani nasıl anlatsam bilemedim şuan içine sadece 1 şey alır genelde döngülerde veya birşeyin güncellenmesinde kullanılır!
trigger: | Tetikçimiz
delete {deneme} | Burada deneme adlı veriyi siliyorum ki daha önceden kayıtlıysa komple silinsin içi boş kalsın
wait 1 second | 1 saniye beklettim çünkü alta ekledigimiz şeyide silebilir silmesin diye 1 saniyelik bir önlem aldım
add arg-1 to {deneme} | sonra [<int>] te belirttiğim bir sayıyı beklettim!
send "&e%{deneme}% &csaniye sonra bitecek" | burda ise haber verdim
every 1 second: | her 1 saniyede
if {deneme} is set: | eğer {deneme} eklenmişse
add -1 to {deneme} | -1 ekle
broadcast "&cMinecraftTürk&7: &eDöngünün bitmesine &c%{deneme}% &esaniye" | haber veren mesaj üstteki komut her uygulandığında çalışır!
if {deneme} is 0: | eğer {deneme} 0 ise aşağı in
broadcast "&cMinecraftTürk&7: &eDöngü bitti!" | döngü bitti diye haber ver
delete {deneme} | ve deneme verisini sil bunuda 0 içinde kalmasın diye yaptım
Not: Bunları yapmanın daha acayip yolları var ben şuanlık every kullanarak yaptım looptur vb şeklindede yapılabilir!
Yukarıda anlattığım olay tamamen budur!
Hemen liste Variables'e bakalım
trigger: | tetikçimiz
arg 1 is "ekle": | ilk yazı ekle ise aşağı in
arg 2 is set: | 2. yazı girilmiş ise aşağı in
add arg-2 to {liste::} | 2. yazıyı {liste::} verisine ekle!
send "&aMinecraftTürk &7» &e%{liste::*}% &ckelimesi eklendi!!" | haber verdiriyorum
arg 1 isn't set: | eğer 1. yazı girilmemiş ise aşağı in
send "&aMinecraftTürk &7» &c%{liste::*}%" | listede hangi yazılar ekli olduğunu gösteriyorum!
arg 1 is "sil": | eğer 1. yazı sil ise aşağı in
send "&aMinecraftTürk &7» &e%{liste::*}% &csilindi" | listede silinen yazıları gösteriyorum!
delete {liste::*} | listeyi komple siliyorum bütün eklenenleri
loop {liste::*}: | listeyi loopluyorum içindeki herşeyi kontrol ediyor sonraki derslerde buna gelicez!
if arg 1 is "%loop-value-1%": | eğer 1. yazı kontrol edilen değerlerden ise aşağı in
remove arg 1 from {liste::} | 1. yazıyı {liste::}'den kaldır!
send "&aMinecraftTürk &7» &e%loop-value-1% &csilindi" | bilgi mesajı
/liste ekle deneme
/liste
/liste sil
/liste sil kelime
Bugünki dersim bu kadar Allah'a emanetsiniz
↬ İyi günler! ↫
Ekli dosyalar
Son düzenleme: